Autorem artykułu jest: ZEME Sp. z o.o.
Odpady komunalne zmieszane mają podrożeć x2 od 1 stycznia 2019r.
Jest to zła informacja dla wszystkich zarządców biurowców i hoteli, bo obiekty te produkują bardzo dużo odpadów.
Obecnie w średniej wielkości biurowcu w Warszawie (15 000m2) miesięczny koszt wywozu to 7000zł. Po planowanej zmianie kwota ta podwoi się, a zarządcy będą pod jeszcze większą presją optymalizacji tzw. service charge, tj. opłaty naliczanej z tytułu zużycia mediów, usług sprzątania i właśnie gospodarki odpadami.
Odpowiedzią na to mogą być zgniatarki do odpadów, takie jak ta na załączonym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=65gbuzREQt4
Opłata za wywóz odpadów naliczana jest per ilość odebranych pojemników.
Obecnie w Warszawie jest to 63 zł / pojemnik 1100L.
Zgodnie z planami, zakładamy wzrost x2 = 126,00 zł / pojemnik.
Przy 111 pojemnikach, koszt roczny wyniesie 13986,00 zł x 12 miesięcy = 167832,00 zł
W przypadku montażu zgniatarki, przy założeniu że obniży objętość odpadów o 30%, oszczędności roczne wyniosą: 30% x 13986,00 x 12 miesięcy = 50349,00 zł, a koszt zakupu urządzenia to… 11070,00 zł.
Oszczędności zwrócą się po kilku miesiącach.
Ciekawe co na to firmy komunalne, które rozliczają się później na bramie RIPOKu z masy odebranych odpadów? Zgodzą się na odbiór takich wstępnie zgniecionych odpadów?
Lub zadając pytanie inaczej: czy mają podstawę prawną, żeby odmówić ich odbioru?
Źródło: https://www.pelmfg.com/products/bin-compactors/